Varför ska de vara så svårt?



Jag har sagt det förut och jag säger det igen.
Tänk att det ska vara helt ***** omöjligt att få till
en ny ide på första försöket!!!

Har provade mig på en hjälmmössa för nyfödda igår.
Och det gick som vanligt helt på took och liknar ingenting
Och idag provade jag en gång till å då funkar det helt plötsligt.
Men det är väl så det går när man inbillar sig
att man kan göra egna mönster
"kan väl inte vara så svårt"
Å det är det ju inte, om man har tid och lust att
jobba sig fram till ett mönster som funkar!!!
Men jag vill ha bra resultat på en gång
och har inte tålamod att prova mig fram.
Kanske dax att jag skaffar mig lite tålamod i syningen oxå.


Såhär ser iallafall gårdagens mössa ut

Den korvar sig å alla håll och kanter och banden ser för täskiga ut!!

 
Skulle göra en grön dekorationssöm men den blev sne å ful
och syns knappt (som tur var)





Sen gjorde jag dregglisar av en bolero i
svart lite skimmrande tyg
och ljusrosa






Och ett pannband
 



Mössorna som jag sytt idag får ni se imorrn
för nu är klockan snart på took för mkt för att vara uppe.
Å eftersom jag även kan kallas
Alfons "jag ska bara" Åberg
så är det väl bäst att börja om jag ska
komma i säng runt 01



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0