Konstpaus...

I helgen har jag varit och hälsat på
hos en väldigt söt sömmerska
Hon är nog den givmildaste jag träffat på väldigt länge.
Jag har fått massor av nya mönster, lärt mig sy trix och fått
olika sy atteraljer som kan vara bra att ha.
Och inte nog med det, jag skulle komma tillbaka för att få tråd,
 samt att hon beställt tråd från stan
 till mig som jag kan löpa till min overlockmaskin!
Helt underbar människa!!!
Tur att jag kände det på mig och köpte en liten present innan jag åkte dit.

Här hemma är det många bollar i luften.
Jag sitter och klurar lite på ett klänningsmönster
som jag fått av moster lite tidigare i veckan

Bla den här klänningen är från ett av hennes mönster
det är kul med klänningar dom blir så himla söta.

Men nu ska vi ta en sak i taget
först på tur står ett par byxor

Funderar på att sy dit en stor stjärna där bak
men får inte till nån bra mall och det retar mig.
Sammt att det är slut på mudd i rätt färg
Men innan veckan är slut så ska det nog vara klart.

Sen måste ju givetvis overallen bli klar
 om Mannte ska hinna ha den innan vintern är slut.


Nu är kragen klar och det är sytt ett litet veck bak
Så nu fattas det bara muddar i armar och ben,
men även den färgen på mudd är slut.

"Hälge" dressen hade konstiga armar tyckte jag
så nu har vi sytt om den till ett par hängselbyxor itsället

Före bild

Efter bild

Sen har vi ett parbyxor till på G
Men jag har inte börjat med dem än, måste sy bort lite
andra beställningar först. Men såhär ser tyget ut.


Ska bli ett par i strl 98

Julstrumpan är inte heller påbörjad än men
jag har varit runt och fått en massa inspiration
så snart blir det en julstrumpa eller två
i det här bruna tyget brdvid tomten


Måste nog sy en till vårat hem oxå.

Och tillsist
så måste ju fin-byxorna få längre hängslor
innan julafton.

Tycker att det känns tråkigt att lägga bort dom redan
då han fortfarande kan ha byxorna
det är ju bara hängslorna som är för korta.
Men det ska vi nog kunna ordna.

Jag har förresten fått in tyger från lite olika håll
så nu är tygförrådet fyllt igen

Mkt roligt som kan bli coola kläder från Emzons








Kommentarer
Postat av: Bea

Är Hälge byxorna till salu? =)

Vad är det för storlek?

2010-12-07 @ 15:52:39
Postat av: Bea

Är Hälge byxorna till salu? =)

Vad är det för storlek?

2010-12-07 @ 15:52:53
Postat av: Anonym

Ja hon är fenomenal =o)



Ska komma förbi med lite tyg till dig så får du se om det är något du kan använda.. å klart det ska va en stjärna på rumpan! Får du inte till nån mall, skriv ut från internet =o) kramar från Rödhakevägen

2010-12-07 @ 21:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0