Dreglig jul!

Jag blir alltid lika förvånad när julen kommer
Ungefär lika förvånad som folk blir när första snön kommer.
Men då är jag däremot alltid väl förberedd.
Vinterdäcken sitter på och allt på gården är i tryggt förvar
i förråden.

Tror att detta beror på att jag mest bor i fjället och jagar älg på hösten.
Och då vet man aldrig riktigt hur mkt snö det kan vara
när man kommer hem igen.
Brukar därför vilja få sånt där bortgjort under älgjaktsunderhållet.

Men i december finns det liksom inget bestämt uppehåll
 och därför då kommer helt plötsligt julen och anfaller.

Och idag har det tydligen redan hunnit bli 10:de December

Vi är i stor behov av haklappar här hemma,
då det sölas en väldig massa smakportioner och ersättning
hela dagarna.
Och hemsytt är ju min nya passion
Och Hanna sydde egna i vaxduk
Därför beställde vi en av henne och som tack för den
så sydde vi en klänning tillbaka.

Såhär blev den


Hoppas att den passar 


Sen så är båda byxorna i strl 98 klara

Sålda.





Sålda
Det blev ingen stjärna där bak på dessa.
Som jag från början hade tänkt.
Min symaskin skjuter fram de övretyget
och det blir inge bra.
Man kan tydligen sätta dit nån grej bakom
pressarfoten som hjälper till med det
 men det får bli sen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0