Njuta!


Jag har en alldelens egen filosofi.
Som jag brukar försöka komma ihåg varje dag.
Och den hjälper som allra bäst när det blir tungt och svårt i vardagen

Den lyder såhär.
"Det kan alltid bli värrre, så det är bäst att njuta av det som njutas kan"
Det låter kanske hemskt, surt och väldigt negativt.
Men det är snarare tvärtom.

Livet har nu ett bra tag, varit ganska orättvist och alldelens för tungt
med mkt sjukdommar för både Signar, mig och Magnus
och det har jävlats på alla de möjliga och omöljliga sätt
 för väldigt många nära och kära runt om oss.
Säger som min goa vän C... :VEm faan är det som bestämmer allt elände egentligen?!
Jag tror att om jag tänker efter, så har det senaste 1,5 året.
Bestått av sammanlagt längsta tid utan bekymmer, har sträckt sig til 3veckor som mest.
 
Och om jag inte ska gräva ner mig i detta
så måste jag försöka att hitta ett sätt att överleva
En sak om dagen som vi kan njuta av.
Gör livet lite lättare

Idag blev det tugna besked igen,
som innebär att jag lägger syningen på hyllan en stund,
tills alla är friska och hela igen.
(och sy kan jag ju ändå inte göra utan maskin)
Så jag vete tusan hur det ska gå för min syblogg
jag får nog blogga om dagens njutning!
Om jag bloggar överhuvudtaget



Men idag njuter vi av att min vår-favorit "Häggen" blommar!!!

Så jag plockade in en stor bukett hägg för att få hela huset att lukta sommar.






Kommentarer
Postat av: Lovisa

bra tänkt i allt elände !!

2011-05-31 @ 14:21:18
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Hanna

När det inte finns några ord som kan förändra eller trösta så hoppas jag att du vet att vi är många som finns för dig/er!! Sänder lite kraft och styrka så du orkardu denna "uppförs-backe" med!



KRAM

2011-06-01 @ 21:42:57
Postat av: Lovisa

Kan du inte göra ett litet inlägg varje dag om vad du njuter om just i dag ... hjälper nog fler att kunna börja tänka positivt ... som din syster !!

2011-06-03 @ 03:45:09
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0