Hur kul som helst!


Nu är vi hemkommna igen
Vi har haft en riktig skidsemester.



Vi startade helgen med att lååångt äventyr
Vi skulle bara åka några kilometer men det kan ta en väldig tid
när jag och Edvin är ute och fladdrar på.

De va nysnö, som va lagom kramig, och gärna ville klubba under skidorna.
Ångrar att jag inte kom ihåg att ta fram kameran,
när Edvin tillslut tog fram kniven för att få bort snön under skidorna.
Men ångrar absolut inte att jag i sista sekund slängde på lite snabb glid valla
Efter många om och men så kom vi i allafall fram.

Eldade, hade lite besök, kom på att vi glömt sovsäckarna hemma och
lagade bullens pilsnerkorv och kolbullar till middag.
Signar tyckte att de var härligt i kojan då han funnit en ny vän
(blir ju långtråkigt med mamma i längden)
Edvin tyckde defenitivt att vi skulle ha en ny 
hasp ( stäng annordning) på skafferiet
Så han mätade, sågade, hammrade och täljde.
Med ett enormt tålamod i nån timma tills den var perfekt.
 
 På kvällen skulle jag spöa Edvin i kortspel
men fick mest bara storstryk.
Sen åt vi chillinötter och eldade ocvh svettades ikapp
tillslut avslutade vi kvällen med högläsning ur
"Bäcka Markus i farten"
under skenet av ett stearinljus



Och hade som vanligt, hur kul som helst!
Vi har en förmåga att ha det tillsammans, jag och Edvin





Jäklar så mysigt vi hade






Edvin och Skrot på hemvägen



Här åker Signar tillsammans med all mat och packning
Vat tvungen att bygga ett solskydd då det var så finnt väder
var rädd att han skulle få för mkt sol på sig.








Sen har jag och Signar fortsatt med skidåkningen var enda dag
med Ecco och Skrot medans det finns något finnt väder kvar (och nån snö för den delen)
Han kan sova hur länge som helst bara han får åka i pulkan
 Men nu har vi åkt hem och ska göra nån nytta igen.
Men skidor ska vi nog hinna med iallfall.
 


I veckan stattsar jag på att hinna storbeställningen
på de hit skickade kläderna klart!!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0