Nu hatte ja tul!!!!


"Nu hatte ja tul" är nåt som Lollo sa
en gång, när hon var väldigt liten och hade följt
Inga-britt å Peder på marknan och fått i princip allt
hon pekat på... men på hemvägen när hon hittade några kottar sa hon:
Men nu hatte ja tul bitt-bitt!!!




Å idag hade jag tur att jag inte blåste bort i skogen
 för tusan vad det stormade.
Det ramlade tydligen träd om vart annat här i Åsele.
(vi har sett två träd till, falla här hemma sen vi kom hem.)

Jag skulle bara gå en sväng i skogen i medans Magnus fiskade
och Signar var med mormor och morfar.
Det var så varmt att jag hade tänkt gå, i bara tröjan men
tog en jätte tunn jacka runt midjan, utifall att jag skulle frysa.

Ja jag stosade runt ett tag sen vek jag runt
 och tänkte göra en u-sväng hemmåt.
Jag hamnade på en myr och när jag gått över den och
hade ca 10m kvar till "hårdbacken" så slog vädret om och det blev storm
innan jag avverkat dessa 10m.
Och det bara vräkte ner regn, jag tänkte att det är väl bara en skur.
Så jag fortsatte att gå,  men tusan heller att det vill ge sig.
Det både regnade och stormade och det kom kvistar flygande.
Jag kröp i allafall tillslut ner under en gran med min vän Skrot
och njöt ett bra tag i mossan. Där mådde vi för hemskt gott.
Men till slut blev det blött och kallt där oxå.
Och vi var tvugna att krypa ut och bege oss hemmåt igen

Trots att jag var blöt enda in på underkläderna och frös som en hunn
 (förmodligen pgr av det fantastiska valet av jacka)
 innan vi var hemma
 så blev det helt klart dagens njutning
Att få sitta å mysa under en gran
med en go vän!


Här har storman precis börjat å vi är lyckligt ovetande om vad som väntar
När storman väl var igång, så var det inte läge att ta fram
 nån kamera om man ville ha den i behåll.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0