Till en alldelens underbar Frida!



Jag har fått lära känna 6åriga lilla frida
i sommar, hon har ett ortoligt glitter i blicken
har en sjukt härlig dialekt, svar på tal, har många kluriga tankar
 och är full av bus!!!

Det ser så härligt ut att fnittrande, springa runt barfota i gräset
med benen fulla av spring.
Spela volleyboll, kasta vattenballonger 
hoppa i sjön, leka med hunden, gå på skattjakt
det ena avlöser det andra.
Och allt ser lika spännande ut.
Tänk om man själv vore sån!

Vi kom iallafall överens om att jag skulle sy en klänning till henne
Det skulle vara turkos eller limegrön.
Och gissa om ögonen blev stora när jag kom tillbaka
och berättade att jag hittat ett limegrönt tyg med pärlor på,
som jag skulle använda till hennes klänning.
Hon hade jätte stora ögon, gapade och nickade 
samtidigt som hon såg alldelens sådär underbart lycklig ut
som bara barn kan.

Såhär ser klänningen ut.


 Nu håller vi bara tummarna att den passar






Kommentarer
Postat av: Lovisa

Suuuuuper fin !!

2011-07-25 @ 17:20:42
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0