Glöm inte skorna



Jag hittade mig själv en dag
iklädd, tights, kjol, linne och en blus
jacka och SKOTERSKOR
och när jag upptäckte detta hade jag redan
spatserat runt på ica en halvtimme.

Jag anntar att jag frös när jag skulle ut med SKROT
(min hund) så jag tog de varma skorna.
och sen när jag liks var igång så åkte jag väl på ica

Tur att jag har snygga skoterskor!!!
Svart sko och vitt skafft.
Men för den delen vem kom på att göra en skotersko VIT?
Än så länge är dom ju vita
men känner jag mig själv rätt så
lär det inte vara länge till.

I allafall det var någon som ville se Signar skor lite bättre
såhär ser dom ut




Vi fick dem i doppresent av Gustav och Sofia
och har använt dem hela vintern.
dom är fulla av lurv och jätte varma.


Andra saker vi använt hela vintern är
Mössan jag hade när jag var liten
och hemstickade vantar
från Högland.

(och om det är nån same som läser min blogg
vill jag bara förklara att det är min pappa som köpt en pojkmössa till mig. 
Och mamma säger att på  80-talet var det ingen som brydde sig,
och vi som umgicks med samer hela vintrarna)

Och nu när det börjar bli vår kan vi äntligen börja använda
den coola vinter jeans jackan.






Kommentarer
Postat av: Martin

Jättefint hantverk! Tack för de fina bilderna!

2011-02-08 @ 13:56:28
Postat av: Pernilla

Vad kul att du kikar in på min blogg! Alltid intressant att veta några av alla besökare man har i alla fall :) Och roligt att du tycker vi får fint.



Du... skoterskor låter som lindrigt. Jag brukar upptäcka, väl på ICA, att jag går omkring i mina "målarkläder" som är fulla av gammal färg. Jättefula!! Man skäms lite men jag antar att det inte är så många som egentligen tycker det är underligt. Och är det någon som tycker något så är de säkert snobbiga och inget att bry sig om :)



Vad duktig du är på att sy! Önskar verkligen att jag hade tålamodet. Har som inbillat mig och köpt några böcker om att sy om loppis fynd och gamla kläder. Både en bok för barnkläder och en för vuxna. Men jag har så dåligt tålamod och vill inte nåla och bara sy rakt fram :)

2011-02-08 @ 19:01:54
URL: http://www.pernilla.jonsson.bz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0