Virkdjävulen



Jaha nu va de kört nu har jag tydligen fått virk djävulen i mig!



Igår fick jag en fin liten överraskningspresent av min alldelens egna vän Tette
Det var en jätte fin blomma, som hon hade virkat till mig.
det fanns både hårnål och säkerhetsnål på baksidan.
Så att man både kunde använda den som hårsmycke och brosch
Och fina pärlor på framsidan


Så här fin var den!!!



Har aldrig provat virka förut, det verkade på took för svårt.
Men idag när jag fick en snabb kurs av Tettsson.
Och ja nu har jag övat hela kvällen.
Men det verkar som om, det måste finnas en del två, i den här kursen
eftersom jag bara får till den bakre blomman.
Och den blir väldigt ojämn.


Så här der min ut! Det fattas ju liksom nåt i mitten!

Så nu har jag fått virkdjävulen i mig!
Tette varnade mig

Fröstod det när moster ikväll sa:
Blir du alltid lika insatt i allt du tar dig för?
När du syr, så syr du som en galning, och nu took virkar du!

(Jaha de va de Tette sa, har man börjat e de svårt att sluta)


Så i morrn måste jag ut å leta
en virknål och garn.
Har snart andvänt upp mammas alla små garn snuttar.






Kommentarer
Postat av: Jenny S

Duktig du e!! Då ska jag tipsa dig om min kusins hemsida, fenomenal på att virka, där du kan hitta MASSOR av mönster, tips & idéer!!



http://aehandmade.wordpress.com/

2011-01-02 @ 20:26:38
Postat av: Josse

haha välkommen till klubben :) Ja kan inte sluta sticka eller virka jag heller :P Är mest inne på stickandet nu! ;)



Hoppas julen din har varit bra och gott nytt år på er! Kramar i massor!

2011-01-02 @ 23:17:06
URL: http://jj90.blogg.se/
Postat av: Josse

haha välkommen till klubben :) Ja kan inte sluta sticka eller virka jag heller :P Är mest inne på stickandet nu! ;)



Hoppas julen din har varit bra och gott nytt år på er! Kramar i massor!

2011-01-02 @ 23:17:36
URL: http://jj90.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0