Jag gör gärna om...

...allt man kan sy.
Det börjar vara dax att byta till sittvagnen för oss
om det hade varit sommar hade den nog räckt ett tag till men
med vinterkläder, filtar och åkpåsar så blir det
trångt för vår lille fis.


Våran vagn ser ut såhär

som liggvagn...
Helt OK enligt mig

Men vad jag inte visste var att den såg ut såhär som sittvagn

Inte alls lika OK
Det blir inte så snyggt med suffletten
sammt att det är luft hål precis bredvid huvudet när
suffletten är så kort


Det är ju kanske inte så praktiskt när det är svinkalla vintern ute.

Men problem är väl till för att lösas
Jag hade en gång en jacka som saknade en ägare
och hade en trasig dragkedja
och såg ut ungefär såhär

Hoppas nu att ägaren kommer på att
det är här dom tappat jackan för
cirka hundra år sen
för nu är det för sent att hämta den
Det har nämligen blivit en förlängning av suffletten
av den jackan




Före


Efter

Jag är nöjd.
 Nu är det bara fotsacken
jag retar mig på.
Den känns liksom förkort
Men det tar vi en annan dag







Kommentarer
Postat av: Martin

Snyggt gjort!

2011-01-22 @ 11:31:17
URL: http://martinlundholm.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0