F'låt!!!



Ja de äe lika bra att be om ursäkt för de
gräsligt dåligt arrangerade bilderna som kommer i detta inlägg.
Men de får ni leva med.
det är ju min blogg och jag är inte så brydd alla gånger.





Det har iallafall blivit en klänning i strl 104
av en föredetta piketröja.
Glömde ju givetvis att ta kort innan jag började klippa sönder den.
Blir liksom så ivrrig när jag kommer på en ide att
jag måste prova om det skulle funka
precis samma sekund som jag kommer på ide'n
...helst!

Men bort med kragen och muddarna på armarna
dit med nya lite fräschare muddar
och en annan krage,
bygga om ett mönster som urrsprungligen var en tröja 
och hundra år senare... en klänning

Varför kan jag bara inte göra en .
snabb och enkel grej?
kanske använda ett mönster, utan att göra om det.
Det tar sån himla tid så jag blir less på mig själv.
Men de e väl det här som är jag antar jag

Såhär blev det iallafall.


Innan var det ju en såndär hård pike krage


Och här syns det ju inte alls att jag har sytt små veck på ärmen
helt onödig bild alltså




Sen hade jag ju fått en beställning på ett
ofodrat pannband som skulle vara lämpat
 till skidåkning på allra största allvar
...ellerhur?!
Och det skulle vara blått
 men inte mörk, å inte ljus å inte turkos
utan alldelens sådär fin blå
 efter några mms med tyg och färgförslag
så kom vi fram till hur vi skulle ha det.

Men när jag hade sytt klart det blev ju så tråkigt med enfärgat
så jag råkade slänga dit en liten detalj.
Hoppas att det inte gör nåt...
... annars sprättar jag givetvis bort den lilla detaljen






Ja då e de bara å hålla tummarna på att vi har samma smak.




Kommentarer
Postat av: Martin

!

2011-01-20 @ 07:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0