En avstickare i syningen


I helgen drog jag till östersund på
Arctic cat cup
Där min lillebror Gustav tävlade i skotercross

Här kommer en bild bomb från i helgen


21.30 på fredag kväll. Dax för besiktning, anmälan
och en promenad runt banan.


Lörda morgon efter en tidig träning på bannan

Snygg mössa, Emzon design




Dax att åka på upline'ingen
eller inline'ingen
vet inte riktigt vad det heter men där lajnar (line) dom upp sig
innan dom ska in på starplattan

Som nån sa... de verka vara modernt men dom där rockarna =0)

In å ställa sig på rätt startnr



sen e de bara att vänta,varva, gasa å frysa
flytta till nästa inline
vänta, varva, gasa och frysa
 sen kasta rocken och in på plattan

tråkigt nog så blir det inte så mkt fina kort från banan eftersom
publiken får stå sju mil ifrån bannan

Men lördagens två heat gick bra och Gustav
Låg på delad 15:de plats 
av 42 tävlande i pro open klassen
och kom vidare
till söndagens semifinal

Så en hotellnatt senare med väldigt trevligt umgänge
så var vi på bannan igen
denna gång ännu tidigare, för lite variator justeringar
innan tränningen.


Skönt med tak eftersom det vräkte ner snö hela förmiddagen


Snyggt pannband oxå Emzon design
Ska nu sy så att det finns team mössor och pannband
i bussen så att det synns vilka som hänger med Gugga




Påväg ut på bannan för att tävla mot
nordens allra tuffaste killar.

För att nu gå vidare måste man komma sämst åtta
men lillebror blev 13 eller 14 tror jag de var
så vi packade bussen och åkte hem trötta och nöjda

Tack Gustav för att jag fick leka
mekaniker till dig i helgen
det har varit jätte roligt!







Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Jämarns så skotersugen man bidde av dessa bilder!!! Synd att han inte gick vidare :-( Kram!

2011-01-13 @ 14:52:10
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag vill ha en sån där modern rock, för det är superpraktiskt när man har tävlingskläder (kallkläder haha) och bara kunna dra över sig. Jag vill också ha en dunoverall för riktigt kalla dagar men dom är snuskigt dyr haha :)

2011-01-18 @ 22:48:10
URL: http://www.fridaoderstal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0