E de såhär när man är kär när man e liten?...




... hur blir det då när man blir kär när man blir stor?



strl 50-52    75kr


I morse blev det ett par fin-byxor till Signar
Men han har varit värst trött idag
så jag har inte hunnit fota honom.
Hunnit å hunnit... allstå det är väl mest så att jag har suttit
och sytt varenda sekund som han sovit.

Eftersom jag börjar få panik över den där hantverksmässan.
Har fått en liten anning om vilka som ska medverka
och då känner jag mig som en väldigt liten (gam-sur-)fis i världsrymden.
Detta pressar mig nog bara att prestera ännu bättre
eftersom jag nu ikväll kommit på att jag borde dra ihop till
en vår kollektion!!!
Visst blir det bra?

Eller... eller? 
Som nalle puh skulle sagt:
När man är en björn med en mycket liten hjärna
 och tänker ut saker, upptäcker man
 att en idé som verkade vara riktigt idéaktig
 inne i hjärnan, är annorlunda när den kommer
 ut i det fria och andra människor ser på.

Öh...ja låt mig små le...


Så ikväll har jag klippt ut typ 17 mönster till vårens nya mössor
och räknat ut att jag har exakt 21 dagar på mig att bli klar
och kommit fram till att
med en man som jobbar borta 7dagar åt gången
så har dygnet för lite timmar
(17 mössor haha de e ju ett skämt... mera mera. och vart är vantarna
underställen, pannbanden, mys sockarna, pyjamasarna, osv osv)
för att klämma in en vårkollektion och en 6månaders bebis
på 24timmar per dygn på endast 21dagar känns lite tajt
och osjyst mot lille Signar.
Därför blir det lite barnvakt i morrn så jag kan sy undan lite och sen ha
kvalitettinenn tidinen med min son resten av helgen


Fick låna en mössa av hanna som hon hade haft till pojkarna
 som hon tyckte va bra. Tack!
Nu har jag gjort mönster av den och såhär blev resultatet


Hannas mössa och min mössa





På Hannas mössa skulle det sitta gummisnoddmen dom va borta
men de va tjorvigt tyckte jag

Så vi gjorde såhär


Läser lite Nalle puh citat och inser
att vi är väldigt lika!

När du tittar på dina båda tassar,
 behöver du bara bestämma dig för vilken som är den högra,
sedan kan du vara säker på att den andra är den vänstra
.
Dom som känner mig väl vet...








Kommentarer
Postat av: C

Emma du är bäst! Kram från pppc

2011-02-05 @ 08:03:40
Postat av: MAMMA

va du är duktig

2011-02-05 @ 09:32:22
Postat av: Hanna

Jätte fin blev den!

Men det har faktiskt inte suttit nått gummiband där bak. Kanske lite lufthål bara?

2011-02-05 @ 10:10:32
Postat av: Martin

Kul text! Din design blev ju snyggare än originalet.

2011-02-05 @ 14:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0