Alfons Åberg och jag!





Ja... jag ska bara...




Jag hade borstat tänderna, kvällspinkat hunden
letat telefonen i en kvart utan resultat
 och var cirka 3 meter från sängen
och klockan var kvart över elva
...... 
när jag givetvis kommer på att
jag ska bara
slänga ihop en par mössor innan jag lägger mig.
Varför det, när det kommer en ny dag i morrn?????!!!!!





Men det brukar ju gå ganska fort och jag var inte särskilt trött
första mössan gick bra men
"när det ändå gick så fort så ger jag mig in på något annat"

Mössan från helvete skulle tydligen tillverkas i natt!!!


GGGaaahhh!!!
Jag klippte först fel
sen ville symaskinen absolut inte sammarbeta
utan bestämde sig för att helt enkelt överraska mig med
0 trådspänning eller 9:ans trådspänning
OAVSETT vad jag hade vridit ratten på för siffra
så gjorde maskin-j*****n som den ville

Vilket innebar att tråden gick av efter ca tre cm söm
Så en rak söm som vanligtvis skulle ta
ungefär 1 minut om jag körde de saktigaste jag skulle kunna
tog nu nästan en hel OTROLIG timme
Oj så tålamods krävande
Blir lite lätt irriterad (och trött)
Men nu är möss-j*****n klara
och så här ser dem ut

Inte bara jag som e sur och less
Även min vän SKROT är riktigt less på att jag aldrig blir klar
och går och lägger mig







Sömmarna från helvete!!!






Båda mössorna är till salu...
...men det är mitt i natten och jag har inte en anning
om vad jag brukar ta för dem.

Nu blir det säng säng säng
sova sova sova säng säng säng







G'natt









Kommentarer
Postat av: Martin

:-) Delad ångest är dubbel ångest!

2011-02-03 @ 08:26:11
URL: http://martinlundholm.wordpress.com
Postat av: Lovisa

snyggt jobbat hihi !!

2011-02-04 @ 22:48:19
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0