Slut på tråd och äventyr!!!



Ja de kan ju kanske vara det mest irriterande i mitt liv....
Förutom försäkringskassans fuckade regler för trötta och sjuka människor.
(Är annars ganska dålig på att reta upp mig på saker och ting. 
Å de tycker jag e skönt, de verkar vara jobbigt att reta upp sig)
När det är kväll och det helt plötsligt tar slut på tråd i overlockmaskinenblir jag iallafall lite less. 
Men skit samma vi åkte till mamma och pappa istället.
Så ikväll blir det ingen produktion i Emzons verksta
(eller nu ljuger jag... har börjat på ett par byxor innan tråden tog slut)
I morrn blir de Övik. Tur de så vi kan skaffa mer tråd.

Jag å pappa satt och kollade på lite gamla jaktkort från -77
jätte intressant i min värld!!!
Tycker det är kul att se hur det gjorde förr och vad som är likt idag.
Sammt att se platser i skogen och kunna känna igen sig.
Ifjället ser allt fortfarande ut som för 33år sen.

Brukar ofta följa min pappa på tur, jakt, fjällvandring, skidåkning mm.
Roligast av allt är när det inte riktigt går som det var tänkt och allt blir ett stort äventyr!
Kännslan av att slita ut sig svettas, frysa och vara helt "slut på" 
sen få sätta sig i en liten stuga och göra upp eld.
Det gör gott för själen!!!
 Men nu var det länge sen. Snart ett år!

Bjuder därför på ett kort från våra äventyr ikväll


Jag på väg över en djup forsande bäck som nog skulle kunna svälja hela mig
Jag var ganska skit rädd!
Det är sämsta möjliga väder plusgrader regn och blåst.
Denna helg glömmer jag aldrig, för det fanns inte en grej som gick som planerat.
De kallar jag äventyr!!!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha, nice bild :)

2010-12-02 @ 15:23:53
URL: http://lillasysterrs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0